KUALA LUMPUR 13 Feb. - Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade), ASEAN-Korea Centre (AKC) dan Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC) mengadakan bengkel bagi syarikat tempatan meneroka potensi pasaran di Korea Selatan khususnya dalam sektor kandungan digital.
Pengurus Kanan, Jabatan Promosi Eksport dan Akses Pasaran Matrade, Azahar Mohamed berkata, platform itu menyediakan perkongsian maklumat menerusi pengalaman Korea Selatan dan amalan terbaik untuk membangunkan industri animasi dan permainan.
“Bengkel ini adalah platform tepat buat syarikat Malaysia bukan sahaja untuk memahami trend perniagaan industri bernilai tinggi itu, tetapi juga strategi untuk mengakses pasaran Korea Selatan menerusi kerjasama,” katanya ketika ditemui pada acara itu, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/teroka-pasaran-digital-di-korea-selatan-1.608436#ixzz5BkmSUFOO
© Utusan Melayu (M) Bhd
sumber: http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/teroka-pasaran-digital-di-
korea-selatan -1.608436
Tiada ulasan:
Catat Ulasan